onsdag 20. juni 2012

Om det å linke dørene i en Revit-modell til en ekstern produktdatabase

Jeg hadde i dag gleden av å bivåne en presentasjon av BIM-metodene som er benyttet under prosjekteringen av Nytt Østfoldsykehus, mens jeg deltok på buildingSMART Norges medlemsmøte på Lysaker. Presentasjonen ble holdt av COWI's Ingrid Alvsåker og Anne Guri Grimsby fra Eliassen og Lambertz-Nilssen Arkitekter. Disse hadde mye interessant å melde, men mitt lille Revit-kromosom fikk seg et ekstra kick når de viste hvordan de ikke bare linket rommene i Revit til en dRofus-database for romprogrammering (dette har jeg tross alt sett tidligere), men også hvordan arkitekten hadde koblet alle dører i prosjektet til Dørteknikk AS' produktdatabase ved hjelp av en Add-In.

Dette kan jeg absolutt ingenting om, men om noen holder på med slikt, kanskje i samme skala, kan det være verdt en kikk. Hjemmesiden til Dørteknikk AS, eller MicroBuild.no som de visst også heter, inneholder en liten side som enkelt beskriver dette, men du bør vel egentlig ringe de om du mener alvor: 38 12 08 20.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar