torsdag 14. februar 2013

Ny engelsk side for Revit-ressurser: introduksjon av vasshaug.net


Et av vinterens små personlige prosjekter er kommet i gang, og jeg har nå åpnet en engelsk side på vasshaug.net for global deling av kunnskap og innhold.

Helt siden jeg startet Revit Norge på Blogspot/Blogger i 2008 har det plaget meg at ikke resten av verden har kunnet delta i diskusjonene. Samtidig som den norske bloggen, og ikke minst gruppen på Facebook, har vært veldig suksessfulle for nordmenn og kanskje noen få svensker og dansker, er det veldig synd å blokkere 99,8 % av verdens befolkning.

Dette ble ekstremt synlig for meg etter foredraget jeg holdt på Autodesk University sist november. Da manglet jeg et internasjonalt sted å legge ut materiale og kommunisere med publikum. AU-sidene til Autodesk er så dårlige at det er flaut. Hjemmesiden jeg lagde i IT Intro på NTNU i 1997 var bedre enn det verdens 5. største IT-firma får til.

I ca. én måned, mellom bleier og babygrøt, har jeg prøvd et utall forskjellige måter å lage hjemmeside på. Wix, Breezi, Google har alle feilet (jeg er ikke veldig tålmodig skal nevnes), og til slutt vant WordPress en overlegen seier. Jeg synes det blir stilrent, enkelt og presist. Jeg er også veldig fornøyd med å ha fått til å mappe domenet mitt mot bloggen!

I første omgang har jeg lagt ut handouten min på 86 sider om armering i Revit 2013 fra AU, samt lagd et galleri av mange av bildene jeg brukte i presentasjonen. Jeg føler jeg må nevne at jeg slett ikke har modellert alt i illustrasjonene selv. Det har mer evnerike mennesker som Aksel Gjøsund, Peder Velten Loraas, Fredrik Jacobsen, Kaja Dybwad Knutsen, Kenneth Breen og Erling Pettersen gjort. Jeg har bare lagd perspektivene og jobbet litt med materialene.

Hva innebærer egentlig dette? Vel, i grunn ingenting. Bortsett fra at jeg får en ekstra blogg å bruke tiden min på. Jeg kommer til å fortsette å mase som før på Revit Norge, og ser for meg færre og kanskje mer verdifulle innlegg på vasshaug.net.

Jeg har for eksempel en plan om å legge ut en del Revit families der etterhvert...

Fortsatt god vinter min kjære venner!

1 kommentar:

  1. Are you a business man or woman? Do you need funds to start up your own business? Do you need loan to settle your debt or pay off your bills or start a nice business? Do you need funds to finance your project? We Offers guaranteed loan services of any amount and to any part of the world for (Individuals, Companies, Realtor and Corporate Bodies) at our superb interest rate of 3%. For application and more information send replies to the following E-mail address: standardonlineinvestment@gmail.com
    Thanks and look forward to your prompt reply.
    Regards,
    Muqse

    SvarSlett