onsdag 28. mars 2012

Revit 2013: min hjertesak

Det har vært en lang og innholdsrik 2013-dag, og det kunne være fristende å avslutte den med en lang post om alt det nye. Det skal jeg avstå fra, men før jeg logger helt av; et lite glimt av noe av det jeg har jobbet mest med for å få til siden 2010: effektiv modellering av armering i dekker og vegger.

Mye jobb for lite, vil du kanskje si. Mye som gjenstår? Definitivt. Men det er likevel et langt steg på vei, og for meg; det som skiller på om vi kan 3D-armere 20 eller 80 % av prosjektene våre.

Kort oppsummert: Autodesk har tilgjengeliggjort hosting av Structural Rebars i Area og Path Reinforcement. For å illustrere hva dette betyr, har jeg tegnet et dekke, og jeg brukte lengre tid på å tegne selve dekket enn på å produsere area reinforcement, tag, alle 3D-jern, bøyeliste og perspektiv til sammen.


Som vi sier: schmokk, schmokk, autobang, og ufattelig god stemning.

PS Takk til Håvard Dagsvik hos Cad-Q for hjelp til å lage verdens desidert feteste bøyeliste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar