lørdag 24. mars 2012

Revit 2013: hva ligger ute allerede?

Revit 2013 har ennå ikke blitt sluppet, og vi som kjenner til nyhetene i den kommende versjonen er fortsatt under Non Disclosure Agreement, som betyr at vi ikke kan publisere noe om det. Likevel ligger det allerede ute ressurser på nettet som knytter seg til 2013-versjonen. To av disse er Autodesk Exchange Apps og Mosaic Project. Jeg vet ikke alt om disse nyhetene, men det jeg ser minner om følgende:


Autodesk Exchange Apps er et nettsted for opplasting og nedlasting av Add-ins, enten gratis eller til lave priser. De få tilleggene som ligger der nå kommer stort sett fra Autodesk Development Network og/eller Autodesk Labs, og alle er gratis bortsett fra en til USD 4.99. Det blir antakelig tilgang til dette direkte fra Revit, og det blir veldig spennende å følge med på om det slår an! Forutsatt at det legges ut noe nyttig, og at installasjonen er enkel, er jeg veldig optimistisk.


Mosaic Project ser ut som et samlested for nettressurser, enten det er kanaler på YouTube, blogger eller Twitter. Dette er knyttet til Autodesk Labs, men ligger ennå ikke (så langt jeg kan se) på labs.autodesk.com. Denne blir det også tilgang til fra Revit 2013, og om det ikke akkurat bringer så mye nytt til bordet kan det være et greit sted å følge for å få med seg alt.

PS Via Mosaic ser jeg Twitter at Autodesk har en Virtual Event den 29. mars. Ligger det an til lansering da kanskje?

PPS Om du trykker på en App på Exchange Apps ser du en av de store nyhetene i 2013. (Hint: hvilke versjoner er de kompatible med?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar