tirsdag 11. juni 2013

Revit 2013, computational design og animasjoner

Hei, og takk for sist. Det er en stund siden. Jeg har "gone Dark" og unnlatt å skrive noe særlig her på en stund. Det betyr ikke at jeg har ligget på latsiden. Eller jo, litt. Men det var i vinter. Nå er det vår, Revit 2014 har kommet for lengst (selv om sikkert ikke så mange har benyttet seg av det) og det er på tide med en oppdatering.



1. april i år begynte jeg å jobbe for et nytt firma, nemlig Dark - et av Norges største arkitektmiljø. Dark består av de fem firmaene a-lab, Dark Arkitekter, Placebo Effects, To Pluss To Arkitekter og Zinc, og til sammen er vi rundt 150 mennesker. Stillingen min heter Digital Design Manager, men jeg føler meg mer som en kunnskapsformidler enn en administrator. Jeg jobber ikke bare med kunnskapsformidling i Dark, men også hos andre firma som ønsker å lære noe om Revit, digital design eller 3D.

Det jeg stort sett har fingret med utenom "vanlig jobb" siden januar er matematisk (computational) design  med Revit Conceptual Modeling. Mange som holder på med dette profesjonelt rundt om i verden sverger nok til Rhino/Grasshopper, om de ikke skriver sine egne programmer. Jeg har likevel funnet at det kan gjøres ganske mye kult i Revit, særlig med de siste versjoners nyheter.

Her følger noen eksempler.

1 kommentar:

  1. Are you a business man or woman? Do you need funds to start up your own business? Do you need loan to settle your debt or pay off your bills or start a nice business? Do you need funds to finance your project? We Offers guaranteed loan services of any amount and to any part of the world for (Individuals, Companies, Realtor and Corporate Bodies) at our superb interest rate of 3%. For application and more information send replies to the following E-mail address: standardonlineinvestment@gmail.com
    Thanks and look forward to your prompt reply.
    Regards,
    Muqse

    SvarSlett